Entegre Pazarlama İletişimi
Hemen bütün şirketlerin temel sorunlarından birisi de hedef kitle ile en doğru iletişim yolunu bulmaktır. Geleneksel medya araçlarının geçmişte sahip olduğu tartışmasız üstünlük artık sona erdi. Hangi medyanın, hangi mecranın daha etkili olduğu sürekli tartışılıyor. Televizyon reklamlarının etkisi kuşkusuz çok fazla. Ancak giderek artan kanal sayısı, kanalların çeşitli segmentlere odaklanması ve tüketicilerin artan özgürlüğü reklamların tahtını çoktan sallamaya başladı bile. Gazete reklamları da internet yüzünden eskisi kadar rağbet görmüyor. Kaldı ki 71.5 milyon nüfusa sahip ülkemizde toplam tiraj birkaç milyonu geçmiyor bile. Öte yandan neredeyse 40 milyon mobil telefon abonesi var. Bu gelişmeler hedef pazarla iletişimin her geçen gün daha da zor olacağını gösteriyor. Bu güçlükleri aşmak için firmanın tüm iletişim imkan ve çabalarının birleştirilmesi ve bütün olarak tasarımlanması gerekir. Entegre pazarlama iletişimi çeşitli iletişim disiplinlerinin s
Yorumlar