Twitter'da İş Yapmak
Twitter günümüzün sosyal haberleşme platformu. Toplamda 140 karakter içinde konuşmak isteyenler için çok uygun bir yer. Aslına bakılırsa 300 kelime ile iletişim kuran toplumların haberleşmek için burada toplanması normaldir. Giderek daha az kelime kullanarak anlaşmaya çalışan bir kültür hakim olmaya başladı. Gazete, dergi okumak yerini sosyal ağlarda zaman geçirmeye bırakıyor. Sembollerle, işaretlere, kalıplarla iletişim kuran yeni iletişim biçimi kendi platformlarını da besliyor. Basit bir içerik analizi ile Twitter’da konuşulanların çoğunun incir çekirdeğini doldurmayacak türden zırvalıklar olduğu görmek mümkündür. Doğal olarak 300 kelime içinde anlaşmaya çalışan insanların bu platformda faydalı bir şey üretmelerini beklememek gerekir. Ancak ciddi markalar ve şirketlerin bu ve benzer platformları çok fazla ciddiye almaması doğru olur. Haydi “Trend Topic olalım, elaleme gösterelim” türünden zorlamalarla yönetilen bu platformların orta vadede nereye savrulacağını görmek için çok derin analizler yapmaya gerek yok.
Ancak işin bir başka boyutu var o da bu platformlardan yürütülen etkileşimler çok önemli.. Dünyanın herhangi bir yerinde gerçekleşen herhangi bir olay anında bu kanallardan yayınlanabiliyor. Saklı, gizli hiç bir şey kalmıyor. Büyük medya kuruluşlarının filtreleri burada çalışmıyor. Herşey olduğu gibi yayınlanıyor. Medya kuruluşlarının, basın patronlarının kurumsal ve kişisel konumlanmalarına göre habercilik dönemi artık sona eriyor. Kimsenin yazmaya cesaret edemediği olaylar anında bu platformdan dünyaya yayılıyor.
İşte işin burasında Twitter çok farklı bir işlev yükleniyor. Normal zamanlarda incir çekirdeğini doldurmayan içeriklerin uçuştuğu bu mecralar iletişim açısından bir anda olmazsa olmaz konumuna yükseliyor.
Firmalar ve markalar bu gerçeği görerek bu mecralardan kullanıcıların ilgisini çekecek, onları heyecanlandıracak etkileşimler yaratabilirsen iletişim karması içinde hem düşük maliyetle hem de etkili bir kanal kullanmış olurlar.
Ancak işin bir başka boyutu var o da bu platformlardan yürütülen etkileşimler çok önemli.. Dünyanın herhangi bir yerinde gerçekleşen herhangi bir olay anında bu kanallardan yayınlanabiliyor. Saklı, gizli hiç bir şey kalmıyor. Büyük medya kuruluşlarının filtreleri burada çalışmıyor. Herşey olduğu gibi yayınlanıyor. Medya kuruluşlarının, basın patronlarının kurumsal ve kişisel konumlanmalarına göre habercilik dönemi artık sona eriyor. Kimsenin yazmaya cesaret edemediği olaylar anında bu platformdan dünyaya yayılıyor.
İşte işin burasında Twitter çok farklı bir işlev yükleniyor. Normal zamanlarda incir çekirdeğini doldurmayan içeriklerin uçuştuğu bu mecralar iletişim açısından bir anda olmazsa olmaz konumuna yükseliyor.
Firmalar ve markalar bu gerçeği görerek bu mecralardan kullanıcıların ilgisini çekecek, onları heyecanlandıracak etkileşimler yaratabilirsen iletişim karması içinde hem düşük maliyetle hem de etkili bir kanal kullanmış olurlar.
Yorumlar