PAZARLAMA YOKSA FİNANS


Merkez Bankası frene basınca piyasada işler yavaşlıyor. İşlerin yavaşlaması demek satışların düşmesi demek. Satışlar düşünce stoklar birikiyor. Stoklar birikince maliyetler artıyor. Maliyetler artınca zarar yazmaya başlıyorsunuz. Tüketicinin keyfi olmayınca satın alma iştahı azalıyor. İşte bu durumda pazarlamanın 4P’si değil finansmanın 4P’si gündeme geliyor. Yani para bulma, para kullanma, parayı yatırıma, parayı denetleme daha çok önem kazanıyor. Bütün iletişim bunun üzerine dönüyor. Ucuz, hesaplı, ödemesi kolay, şimdi al sonra öde, taksitlere böl, önce öde sonra al, minik taksitlere böl gibi laflar bolca kullanılıyor. Pazarlamanın argümanları rafa kaldırılıp finansman konuşmaya başlıyorsunuz. Özetle hem pazarlamayı hem de finansmanı iyi bilmek gerek.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Entegre Pazarlama İletişimi